PLANK zlepší nielen vašu kondíciu

Letné prázdniny sa pomaličky končia, no vaše výstavné telo však naďalej potrebuje kvalitný pohyb a zdravú stravu. Ak patríte medzi ženy, ktoré večne nestíhajú, no napriek tomu by si rady dopriali pár minút životodarného pohybu, vyskúšajte PLANK (dosku). Podľahli mu rôzne svetové celebrity a jednou z nich je napríklad krásna a štíhla Beyoncé.

Plank je praktická a veľmi jednoduchá forma cvičenia bez závažia a náčinia, s využitím váhy vlastného tela. Tréning si vyžaduje z vašej strany skutočne malú časovú investíciu a ponúka možnosť dosiahnuť výborné výsledky v relatívne krátkom čase. Brušné svaly sú jedinou svalovou skupinou v tele, ktorá nie je pripojená ku kosti. Poskytujú preto podporu chrbtu a celej chrbtici. Sú dôležité v prevencii úrazov a na to, aby plnili svoju funkciu naozaj úspešne, musia byť dostatočne silné a precvičované pravidelne. Podporiť chrbticu a pritom posilniť brušné svaly môžete dôkladne práve vďaka cvičeniu plank.

5 benefitov cvičenia PLANK.

1. Zlepšíte silu jadra tela a fyzický výkon

Je to ideálne cvičenie pre brušné svaly, pretože precvičujú všetky hlavné svalové skupiny a taktiež sedacie svaly. Všetky tieto svaly zvyšujú schopnosť zdvíhať ťažšie váhy, zlepšujú športový výkon, predovšetkým skákanie a pri ich pravidelnom precvičovaní a správnom stravovaní sa vám na brušku vytvorí legendárny „six pack“ (tehličky na brušku) J 

2. Zníži sa vám riziko zranenia chrbtice

Pri tomto type cvičenia nebudete cítiť tlak na chrbticu a boky, to znamená, že riziko úrazu je tomto prípade minimálne. Cvičenie plank výrazne znižuje bolesť chrbtice, posilňuje svaly chrbta a zaisťuje silnú podporu chrbtici, predovšetkým v hornej oblasti chrbta.

3. Zrýchli sa váš metabolizmus

Klasický ľah-sed a iné cviky na brucho vám neprinesú také výsledky ako plank, pri ktorom spálite viac kalórii ako pri klasických spôsoboch precvičovania brušných svalov. Precvičujte plank denne 10-15 minút, zrýchlite metabolizmus a spálite veľa energie navyše. 

4. Držanie tela sa výrazne zlepší

Brušné svaly majú silný vplyv na celkové držanie tela, stav vašej krčnej chrbtice, ramien, hrudníka a chrbta. Ak sa pokúšate držať svoje telo vzpriamene so slabými brušnými a chrbtovými svalmi, veľmi rýchlo sa unavíte a telo nedokážete držať po celý deň správne. Posilnením svojho jadra to však nebude pre vaše telo viac žiaden problém. Zlepší sa vám celkový výzor, spevní a zlepší sa rovnováha celého tela, celková flexibilita a budete ľahšie dýchať, telo sa správne okysličí, čím budete pociťovať menej únavy a stresu.

plank 1

5. Zlepší sa taktiež vaša psychická pohoda

Plank cvičenia majú veľký vplyv aj na naše nervy, čo z nich robí vynikajúci prostriedok na zlepšenie celkovej nálady. Celé dni sedíte za počítačom, nohy máte hodiny ohnuté v jednom uhle, cítite stuhnutie ramien a chrbtice. Nepríjemné pocity môže plank vyriešiť, avšak najdôležitejšia je v tomto prípade denno-denná pravidelnosť. Zaveďte plank do každodennej rutiny a to vám pomôže upokojiť mozog, myseľ a taktiež odstrániť symptómy depresie.

plank 2

Keď bude plank cvičenie súčasťou vášho života každý deň, 5-10 minút, ostanete fit, zdraví a najdôležitejšie, silní ako nikdy predtým.

autor: wink

foto: dollarphotoclub

Reklama

Video